Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، گرچه ابتدا قرار بود ۷ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ در سینمای ایران از ۱۸ اسفندماه نمایش عمومی خود را آغاز کنند اما ترکیب کامل فیلم‌های نوروزی با یک هفته تاخیر از ۲۵ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

به این ترتیب اکنون فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «روز صفر»، «سگ‌بند»، «گل به خودی» و «قدغن» از شروع اکران در سینماها در مجموع ۱۰۰ هزار مخاطب را به خود جذب کرده و به فروشی نزدیک به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«موقعیت مهدی» اولین ساخته هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان است که از ۱۸ اسفند اکران عمومی خود را آغاز کرده و تاکنون به فروش بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است. این فیلم با اکران در ۳۰۱ سالن سینما تاکنون ۳ هزار و ۳۷۲ سانس را به خود اختصاص داده است.

«قدغن» به کارگردانی مجید مافی از ۱۸ اسفند روی پرده رفته و حدود ۸۰ میلیون تومان فروخته است. «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری هم که فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است، از ۱۸ اسفند به نمایش عمومی درآمده و به فروش ۷۷ میلیون تومان رسیده است. ۱۲۴ سالن سینما این فیلم را نمایش می‌دهند.

«سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی از ۲۵ اسفندماه اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و با رسیدن به فروشی نزدیک به یک میلیارد تومان در سه روز، پرامیدترین فیلم اکران نوروز برای جذب مخاطبان است. این فیلم با در اختیار گرفتن ۱۸۵ سالن سینما که تقریبا نصف سالن‌های «موقعیت مهدی» است، در ۱۱۰۴ سانس به نمایش گذاشته شده است.

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی دیگر فیلم کمدی اکران نوروز است که از ۲۵ اسفندماه نمایش خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۲۱۹ سالن سینما، ۱۰۹۶ سانس داشته است.

«مرد بازنده» آخرین ساخته محمدحسین مهدویان از ۲۵ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمده و تاکنون به فروشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۸۲ سالن سینما تاکنون ۸۳۰ سانس نمایش داشته است.

«روز صفر» اولین ساخته سعید ملکان، تهیه‌کننده و طراح چهره‌پردازی سینمای ایران از ۲۵ اسفند اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است. «روز صفر» باتوجه به موضوع و کیفیت و بهره گرفتن از بازیگرانی چون امیر جدیدی و ساعد سهیلی از امیدهای اکران نوروز به شمار می‌آمد. با این وجود در سه روز ابتدایی اکران به فروشی بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان نرسیده است. این فیلم با در اختیار قرار گرفتن ۲۰۱ سالن سینما در ۸۲۴ سانس به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 665543

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینماهای سراسر کشور فیلم با در اختیار میلیون تومان رسیده فروشی نزدیک ۲۵ اسفندماه اکران نوروز ۲۵ اسفند ۱۸ اسفند سالن سینما آغاز کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است

 ستار اورکی آهنگساز مطرح سینمای ایران به موزه سینما گفت: من در پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۸ در شهر اهواز متولد شدم و اصالتا بختیاری هستم. فعالیت در حوزه موسیقی را از تیرماه سال ۱۳۵۷ آغاز کردم و در خانواده ما هیچکس اهل موسیقی نبود اما در دوران کودکی، سازی به نام «ملودیکا» به دستم رسید و همین موضوع باعث شد به موسیقی بسیار علاقه‌مند شوم و آن را دنبال کنم.

وی بابیان اینکه فکر نمی‌کرده روزی آهنگساز شود و این حرفه به شغل اصلی اش تبدیل شود، افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، پدرم اصرار داشت که در خوزستان بمانیم. او عقیده داشت جوانانی از سراسر کشور برای دفاع به این منطقه آمده بودند و درست نبود که ما خاک خود را رها کنیم. به همین دلیل ما از اولین روز تا آخرین روز جنگ در اهواز حضور داشتیم. زمانی که جنگ آغاز شد من ۱۱ ساله بودم و در پایان جنگ ۱۹ سال داشتم. در آن زمان نمی‌توانستم نسبت به جنگ بی‌تفاوت باشم و به همین دلیل گروهی را تشکیل داده بودیم که دائما در پشت خط نبرد حاضر شده و مجروحان جنگی را یاری می‌کردیم.

آهنگساز فیلم «خائن کشی» ادامه داد: در آن مقطع مادرم به دلیل سن کم من، مخالف حضورم در میدان جنگ بود، اما من نمی‌توانستم نسبت به خاک و مردم کشورم بی‌تفاوت باشم.

اورکی بیان داشت: در اهواز فیلم «فرار به سوی پیروزی» که اثر زیبایی بود و موسیقی شاهکاری داشت به اکران درآمد. هنوز هم لحظه به لحظه موسیقی آن را در ذهن دارم. من بیش از ۴۰ دفعه برای تماشای این اثر به سینما رفتم تا بتوانم موسیقی آن را گوش کنم. آن زمان امکانات بسیار محدود بود و برای تهیه برگه نت مجبور بودم مسافت اهواز تا تهران را طی کنم. 

وی با بیان اینکه همواره ترکیب تصویر و موسیقی برای او بسیار مهم بوده است، افزود: زمانی که فیلم‌های مسعود کیمیایی را می‌دیدم، صدای تلویزیون را می‌بستم و با توجه به حال و هوای آثار او، خودم برای آن موسیقی می‌ساختم. از همان ابتدا علاقه داشتم تا در زمینه موسیقی فیلم فعالیت کنم. بعدها که به تهران مهاجرت کردم، نوع نگاه و تفکر من نسبت به موسیقی تغییر کرد چراکه مجبور بودم خود را با تصاویری که به دستم می‌رسید تنظیم کنم و هر آنچه تصویر از من می‌خواست را ارائه دهم. زمانی که به تهران آمدم دوست داشتم مسعود کیمیایی اولین کارگردانی باشد که با او همکاری کنم. از نظر من او تنها کارگردانی است که همچنان برای موسیقی فیلم اهمیت بسیار زیادی قائل است و موسیقی بخشی از دکوپاژ فیلم‌های کیمیایی را تشکیل می‌دهد. او زمانی که فیلمنامه‌ای را می‌نویسد، در آن بر نقش موسیقی در سکانس‌بندی‌ها تاکید می‌کند. شناخت کیمیایی از موسیقی بسیار استادانه است و در گفت‌و‌گوهایی که انجام می‌دهیم، او را در قامت یک آهنگساز بزرگ می‌بینم. 

اورکی خاطر نشان کرد: یادم می‌آید من و زنده یاد بابک بیات همراه یکدیگر در شمال کشور بودیم که از دفتر آقای کیمیایی با او تماسی گرفته شد. بیات به من گفت که قرار است موسیقی فیلم «سربازهای جمعه» را به صورت مشترک همراه هم بسازیم. از این اتفاق بسیار خوشحال بودم اما متاسفانه به سرانجام نرسید. تا اینکه سال‌ها بعد جواد طوسی منتقد مطرح سینما با من تماس گرفت و گفت آقای کیمیایی می‌خواهند شما را ببینند. جواد طوسی مستندی به نام «قهرمان آخر» را درباره کیمیایی ساخته بود‌ که موسیقی آن فیلم را من کار کرده بودم و زمانی که کیمیایی آن قطعات را شنید، برای فیلم خود از من دعوت کرد. این همکاری خوشبختانه تا آخرین اثر ایشان در حال حاضر یعنی «خائن کشی» ادامه پیدا کرده است و در طول این مدت بسیار از او آموخته‌ام. من معتقدم برای یک آهنگساز حرفه‌ای، مسعود کیمیایی بهترین گزینه برای همکاری خواهد بود.

اورکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از نگاه من موسیقی تنها چیزی نیست که با ساز نواخته می‌شود و جنبه آوازی دارد. من معتقدم حتی سکوت‌ها در فیلم، موسیقی به شمار می‌رود. همچنین فعالیت‌های صدابردار در سر صحنه و پس از او صداگذار و همینطور دیالوگ‌های بازیگران، بخشی از موسیقی یک فیلم را تشکیل می‌دهد. اگر یک تصویر فاقد موسیقی باشد، قدرت اثرگذاری کمتری خواهد داشت. 

وی همچنین ادامه داد: انسان بدون موسیقی زنده نخواهند ماند، چراکه موسیقی در حکم غذای روح انسان است.

اورکی در پایان بیان داشت: برای دفاع از خاک و مردم کشورم حاضرم جان خود را فدا کنم. امیدوارم بتوانم برای جامعه فردی خدمت‌گزار باشم زیرا هر چه دارم از مردم است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • گره اندر گره
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)